Skip to content

Research. En god start på veien til kreativ utvikling.

juni 2, 2011

Nå i det siste har jeg bestemt meg helt for at jeg har lyst til å lage film på egenhånd når jeg endelig er ferdig på skolen. Jeg angrer veldig på at jeg ikke bestemte meg for dette for lenge siden. Men nå føler jeg i alle fall at jeg har funnet noe jeg har lyst til å gjøre.

Så jeg har da gått i gang med å skrive et manus til en film. Jeg vet enda ikke hvor langt dette manuset kommer til å bli. Men i denne prossessen har jeg gjort en del research og det har vist seg å være noe av det morsomste jeg har gjort. Man leter rundt på internett etter spennende artikler om det man skal skrive om. Man finner kilder til bøker og filmer man kan se for fakta og inspirasjon. I tillegg kan man også gjennomgå eksperimenter slik at man kan forstå hvorfor folk handler slik de gjør. Det hender også ofte at man lærer en del om seg selv på veien også.  Det er jo i all hovedsak en god ting når man kan bruke personlige erfaringer i den kreative prossessen.

Så dette blir nok ikke siste gangen jeg går inn for skikkelig research, for dette har vært mer tilfredstillende enn det jeg noengang kunne forestille meg. Så nå har jeg akkurat skrevet ferdig bakgrunnshistorien til karaktarene i manuset jeg skriver.

Så gå ut i verden og lær. 😀

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

